انواع هیدروسل

هیدروسل دو نوع مرتبط و غیر مرتبط دارد.

❇ نوع غیر مرتبط

هیدروسل غیر مرتبط زمانی اتفاق می افتد که کیسه بسته شود، اما بدن شما مایع را جذب نکند. مایع باقی مانده معمولا در مدت یک سال جذب بدن می شود.

❇ نوع مرتبط

هدروسل مرتبط زمانی اتفاق می افتد که تمام مسیر کیسه ی اطراف بیضه ی شما بسته نشود. این موضوع به مایع اجازه می دهد که به داخل و بیرون جریان داشته باشد.

آیا هیدروسل بیضه خطرناک است؟

به طور کلی وجود مایعات در کیسه بیضه خطرناک نیست، اما در صورتی که این مایعات جذب نشود، میتواند در طول زمان درد در ناحیه بیضه ایجاد کند و یا از تشخیص مشکلات دیگر جلوگیری کند.

علائم هیدروسل 

معمولا هیدروسل باعث ایجاد درد نمی شود. معمولا تنها علامت هیدروسل تورم کیسه ی بیضه است. مردان بزرگسال مبتلا به هیدروسل ممکن است احساس سنگینی در کیسه ی بیضه داشته باشند. در بعضی موارد، ممکن است ورم در صبح بدتر از شب باشد.

در صورتی که خود یا کودکتان درد ناگهانی یا شدیدی در کیسه ی بیضه داشتید، به پزشک مراجعه کنید. این علامت ممکن است تظاهر یک مشکل دیگر به نام پیچ خوردگی بیضه باشد. پیچش بیضه زمانی اتفاق می افتد که بیضه بپیچد، معمولا در اثر جراحت یا تصادف.

پیچش بیضه شایع نیست، اما به این دلیل که می تواند باعث انسداد خون رسانی بیضه شود و در صورت عدم درمان در نهایت باعث نازایی می شود، یک اورژانس پزشکی به حساب می آید.

اگر فکر می کنید خود یا کودکتان دچار پیچش بیضه شده اید، به سرعت به اورژانس مراجعه کنید یا با ۱۱۵ تماس بگیرید. این مشکل نیاز به رسیدگی و درمان فوری دارد.

تشخیص هیدروسل

برای تشخیص هیدروسل، پزشک یک معاینه ی بالینی انجام خواهد داد. اگر شما دچار هیدروسل باشید، کیسه ی بیضه ی شما متورم خواهد شد، اما دردی نخواهید داشت. پزشک از میان کیسه ی پر از مایع نمی تواند به خوبی بیضه ی شما را احساس کند.

پزشک ممکن است برای وجود درد واکنشی بیضه شما را بررسی کند و یا به کیسه ی بیضه شما نور بتاباند. این کار به پزشک اجازه میدهد که ببیند آیا مایع در کیسه ی بیضه تجمع یافته است یا خیر.

اگر مایع وجود داشته باشد، کیسه ی بیضه به نور اجازه ی عبور می دهد و کیسه ی بیضه ی شما در اثر عبور نور، روشن به نظر خواهد رسید. با این حال اگر کیسه ی بیضه ی شما در اثر یک توده ی جامد (سرطان) متورم شده باشد، نور نمی تواند از کیسه ی بیضه عبور کند. این آزمایش نمی تواند تشخیص قطعی را مشخص کند، اما می تواند بسیار کمک کننده باشد.

همچنین ممکن است پزشک روی شکم شما فشار وارد کند تا وجود مشکل دیگری به نام فتق اینگوینال را ارزیابی کند، همچنین ممکن است پزشک برای بررسی این مشکل از شما بخواهد که سرفه کنید یا خم شوید. این مشکل می تواند زمانی اتفاق افتد که قسمت کوچکی از روده از یک نقطه ی ضعیف شده در دیواره ی شکمی و از طریق کانال مغبنی بیرون بزند. در حالی که این مشکل معمولا تهدید کننده ی حیات نیست، ممکن است پزشک برای درمان آن انجام جراحی را توصیه کند.

ممکن است برای بررسی عفونت یک نمونه ی خون یا ادرار از شما بگیرند. غالبا، ممکن است پزشک برای ارزیابی فتق، تومور، یا دیگر علت های ممکن برای تورم کیسه ی بیضه یک سونوگرافی برای شما درخواست کند.

 

ادامه این مقاله را در سایت دکتر ناطق بخوانید


Roza-afshar بیضه ,کیسه ,ممکن ,هیدروسل ,پزشک ,مرتبط ,زمانی اتفاق ,پزشک برای ,پیچش بیضه ,همچنین ممکن ,برای بررسی ,مرتبط زمانی اتفاق منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

www.carkala.com باربری تهران سیستم های پیشرفته منابع انسانی اطلاعات عمومی آ یک دانلود | دانلود فیلم دانلود سریال دانلود آهنگ فایتون قطعه cheshmgir